Priser

Alla priser som anges är i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms.

Frakt

En fraktavgift på 56 kr tas ut för varje leverans.

Vid retur eller byte betalar köparen returfrakten. Vi ersätter utlägg för returfrakt vid godkänd reklamation. 

Leverans

Vi skickar alla beställningar som paket med Posten. 

När vi har tagit emot din beställning får du en orderbekräftelse av oss via e-post. 

Om varan finns i lager är leveranstiden normalt 5 dagar.

Betalningsalternativ

Du betalar din beställning i förskott.

Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg till vårt Bankgironummer på Danske Bank: 316-9067 och anger ditt beställningsnummer som referens. Vi skickar din beställning så snart vi tagit emot din betalning.

Försäljning till minderåriga

Vi säljer inte produkter till minderåriga (under 18 år) utan målsmans tillåtelse.

Personuppgiftslagen

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Reservation för prisändringar och eventuella skrivfel

Vi reserverar oss för att utbud, priser och information kan ändras utan föregående varsel. Vi reserverar oss även mot eventuella skrivfel.

Garanti, byten och reklamationer

När det gäller garanti och reklamationer tillämpar vi Konsumentköplagen och alla garantier gäller i Sverige. Om det uppstår ett problem med varan är du välkommen att kontakta oss så att vi kan rätta till felet.

Du kan returnera beställda, felfria varor. Meddela oss om du vill ångra/byta ditt köp så fort som möjligt, dock senast fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. 

För både retur och byte gäller att varan ska vara oanvänd samt att köparen står för alla kostnader i samband med returfrakten. 

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte vid fel som uppstår om du t ex inte följer skötselanvisningar eller varit oförsiktig med varan.

Skadade paket

Om paketet anländer skadat så anmäl detta omedelbart till utlämningsstället och gör en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan kan härledas till transportföretagets hantering, så kontakta dem och gör en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Ej uthämtade paket

Har du beställt varor och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss (14 dgr), så kommer vi att fakturera dig 250 kr för att täcka våra omkostnader.